News & Events

De BVMBO organiseert in 2018 in samenwerking met de uitgevers Malmberg (Rekenblokken), Instruct (GPS Rekenen) en Intraquest (Ff Leren Rekenen) de wedstrijd: Beste Rekenidee!
Dit jaar is de opdracht om een beroepsgerichte motiverende rekenactiviteit in te sturen.
Loop jij al langer rond met een idee hoe je rekenen beroepsgerichter en motiverender kan maken? Of ken jij collega’s die hier actief mee bezig zijn? Doe dan mee!

Prijs: 3 winnaars winnen een toegangsticket en reis- en verblijfkosten voor de internationale rekenconferentie ALM van 9 tot en met 12 juli 2018 in Londen!

Wat moet je doen:
Stuur voor 12 mei 2018 je beroepsgerichte, motiverende rekenactiviteit in naar besterekenideembo@bvmbo.nl
De inzending wordt beoordeeld op originaliteit, of het motiverend, inspirerend en overtuigend is, of het idee goed uitgewerkt, uitvoerbaar en opschaalbaar is en de mate van beroepsgerichte- of beroepsspecifieke context.

De jury bestaat uit:
Rianne Reichardt; Steunpunt Taal en Rekenen MBO
Mirjam Bos; Albeda Rotterdam
Johan van den Akker; Deltion College Zwolle
Martijn van der Linden; Summa College Eindhoven

Disclaimer
De prijswinnaars ontvangen een ‘Malmbergprijs’, ‘Instructprijs’ of een ‘Intraquestprijs’ ter waarde van ongeveer
€1.000,-. De prijs bestaat uit een retourticket Londen, 3 overnachtingen op de campus en 3 dagen toegang tot de ALM conferentie. Dit is inclusief ontbijt, lunch en conferencediner. Kosten voor eten, drinken en persoonlijke uitgaven zijn voor eigen rekening. Inzendingen kunnen voor publicitaire doeleinden gebruikt worden en worden gepubliceerd op de website van het Steunpunt Taal en Rekenen en BVMBO. Prijswinnaars worden (indien zij dit willen) in de gelegenheid gesteld hun winnende idee te presenteren op de ALM en Steunpunt conferentie. Commerciële partners zijn uitgesloten van deelname.

2 reacties

  • Halfwaardetijd (delen, vermenigvuldigen, % en grafisch) kan bij een groot aantal opleidingen worden geïntroduceerd/gebruikt. Technische apparaten, voeding, kleding, zorgprocessen etc. etc.. Een kleine uitleg over het begrip halfwaardetijd, laat de leerling zelf wat voorbeelden verzinnen (kwalitatief) mbt vergankelijkheid producten, laat de leerling zelf halfwaardetijd bepalen mbt vooraf aangeleverde producten, vergelijk de door de ll aangeleverde halfwaardetijden met elkaar en die uit de literatuur, Bereken met aangeleverde halfwaardetijd hoelang een product een waarde behoud, geef grafisch weer de halfwaardetijd van een afhaal pizza, een smartphone, een broodje in de kantine etc. etc.. Toon

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe uw reactie gegevens worden verwerkt.