News & Events

Formatief toetsen? Dat kan niet! Formatief is bedoeld om van te leren en een toets is bedoeld om te oordelen. Daarom is de term formatief evalueren beter geschikt.

Gepersonaliseerd leren is 1 van de 6 pijlers van onze visie op leren. Om de keten van gepersonaliseerd leren te kunnen sluiten zal er ook gepersonaliseerd getoetst moeten worden.

  • Wat wil je te weten komen met de toets?
  • Welke toetsvormen passen daarbij?
  • Hoe kun je deze toetsen personaliseren?

Wanneer de toetsen meer gepersonaliseerd worden kan de motivatie van studenten voor deze toetsen toenemen. De komende tijd (5 jaar) ga ik, Giel Kessels, een promotie-onderzoek uitvoeren naar de studentmotivatie voor toetsing als de studenten meer keuzevrijheid ervaren in toetsing.

In een dialoogvorm gaan we ontdekken wat we verstaan onder een ‘toets’. Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaan we de mogelijkheden ontdekken om over te gaan van klassikaal toetsen naar een meer formatief evalueren. Eigen inbreng is geweldig. Dus als je (of jullie team) een ‘toets’ wilt aanpassen naar een vorm die nog beter aansluit bij de visie op leren neem de toets dan mee dan gaan we ermee aan de slag.
Het doel van deze sessie is elkaar te inspireren om onze toetsen beter aan te laten sluiten op de visie op leren. Wees welkom! Inspireer en laat je inspireren!

Startdatum: 18 februari 2020 15:00

Einddatum: 18 februari 2020 17:00

Locatie: eDEX Summa College, Sterrenlaan 10, Eindhoven

Aanmelden kan via: visieopleren@summacollege.nl, ook voor mensen buiten Summa College.

Deelname is natuurlijk gratis!

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.